skansktjej.blogg.se

2015-03-13
19:37:59

En dag som denna skulle man alltid ha
Såå... dagen.. jaa...
 
Dagen började bra, vaknade första gången redan vid sju, vilket var ganska underbart.
Började dagen med havregrynsgröt och lite serier, galet skön morgon. 
Träffade upp tjejerna vid 09.30 för att gå igenom uppgiften inför seminariet och skriva ut papperna som behövdes. 10.15 började seminariet, som gick skitbra, lugnt och skönt som vanligt! 
 
Sedan tog jag en cykelrunda i det sköna vädret, cyklade ner till Örebros nyöppnade Ica Maxi som ligger en drygt stenkast från universitetet. 
På cykelturen hem insåg jag hur mycket vackra platser här finns i närheten, borde cykla oftare så att jag hinner se allt! 
Tog några fina naturbilder idag också, som jag blev galet nöjd med! :D 
 
 
 
Nu på kvällen ville jag fira att det är helg, och därför "bakade" jag lite chokladbullar! 
 
10st dadlar
0,5dl havregryn
2msk kokosfett
2msk kakao
2msk vatten
Mixa till en smet
Och sedan kokos att rulla de i. 
De blev låååångt över förväntan för min del! WOho!
 
Till kvällsmat blev det Flygande Jakob med bulgur. 
Kyckling
kokosmjölk
Sweet chili
Currypasta
Banan
Bacon
Jordnötter
 

Kommentar:
#1: Bella

Dadlar? Jag kallar dom för chokladbollar?

Svar: Dadlar är basen i chokladbullarna.
Amanda

2015-03-15 @ 21:49:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: