skansktjej.blogg.se

2013-09-20
21:44:41

dagen i sin helhet
Idag började dagen tidigt. 
Klockan stod på 05.30, dock steg jag inte upp fören 06.00 (jag är en riktig sjusovare...)
Upp, klä på mig, äta frukost och sedan raka spåret till Lindesborgskolan som idrottslärar-vikarie. Roligt, intressant och givande yrke, att vara vikarie. 
Man hinner aldrig bli uttråkad, och barn ger otroligt mycket tillbaka när man jobbar med dom. 

Jobbade till runt 14.00 och på vägen hem drog jag in om till hästarna. 
Dock fick mina egna bäbisar stå. En stor bjässe vid namn Zappe fick sig en tur istället. Ellinore mådde inte så bra så hon bad mig ta ut honom, vilket är lite win-win. 

Eftersom jag utbildar en unghäst är de bra att sitta på en häst som kan ordentligt ibland, för att inte glömma den "riktiga" ridstilen. 

Efter ridningen åkte jag hem och somnade ganska direkt i sängen tyvärr. Sov från och till i två timmar, innan jag vaknade för att gå ner, dricka té och äta middag tillsammans med mamma och pappa. 

Nu ska jag krypa ner i min mjuka säng och försöka få några timmars sömn, innan det bär av till Köpenhamn imorgon. :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: