skansktjej.blogg.se

2013-09-17
22:16:03

Ett par föränringar gjorda, fler på väg...
Jajamen, förändringar var de! 


För snart en månad sedan slutade jag på mitt jobb, jag tröttnade på attityden och att ständigt må dåligt VARJE dag jag kom hem därifrån. Inget jobb är värt de. 
Så jag slutade. 

Istället hoppade jag in på barnomsorgs linjen. Numera står jag som sjukvikarie inom Tomelilla och Simrishamns komun, vilket betyder att jag ofta bara har ett par timmas framförhållnning på mina jobb, så mitt liv är ganska oförutsägbart :)

Idag har dagen bestått av två timmars föreläsning på kovalenta-, jon- och metall-bindingar. Intressant delux! Kemi är ett underbart ämne faktiskt! 

Efter de blev det lite mys på stan med HannaK med fika på Snuggles och lite "fönstershopping" på Åhlens

Kvällen har bestått av två ridturer med min fina svägerska EllinoreT. Ena turen på hennes Zipp-Zapp (Zappe)(Efter Hipp-Hopp för den som är intresserad av stam) och min Athena och nästa tur på min Alexus (Alex) och min Hero. 
Första ridturen gick superfint, båda hästarna jobbade fint genom hela promenaden och var pigga. 
Ridtur två gick också bra, men en liten avramling och ett par bocksprång från Alex får man räkna med ibland. 
Inte lätt att vara bebis :)
 
Puss och kram på er! 
 
Love to be back in bussines
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: